19. januar 2015

Stem «Hold i torsken» til seier i Gullfisken 31. januar! Send SMS til 26700 med kodeord 1 :)

Gullfisken

31. januar er Lofotprodukts reklame «Hold i torsken» finalist i kampen om tittelen «Årets reklame 2014» på TV2. Da håper vi at DU gir din stemme. Du kan avgi din stemme allerede nå ved å sende SMS til 26700 med kodeord 1 (Pris kr 3)!

Det var i 2013 Lofotprodukt lanserte reklamekonseptet «Hold i torsken». Filmene, som hevder at torsken hjelper mot det meste bare man holder i den, tok både tv-seerne og reklamebransjen med storm. Så langt har den høstet sølvmedalje i den internasjonale reklamekonkurransen Epica Awards, to utmerkelser i annonsørforeningens prisutdeling ANFO effekt, sølvmedalje i konkurransen Gullblyanten, og i tillegg vant den Sølvfisken for beste reklamefilm i januar 2014. Sistnevnte er årsaken til at filmen nå deltar som en av 12 finalister i TVs konkurranse Gullfisken.

Gullfiskfinalen sendes direkte på TV2 lørdag 31. januar kl. 22:15.

Se filmene her:

Hold i torsken – hovedfilmen
Hold i torsken – bordlampe
Hold i torsken – app
Hold i torsken – tannregulering

 

FLYR INN TORSK TIL FINALEN

For å sikre seieren har Lofotprodukt like godt flydd inn spesiallagd torsk å holde i. – Vi vet jo at torsken hjelper mot det meste. Og i kampen om gullet må vi ty til alle midler. Da er det fint å ha en skikkelig rugg å holde i, forteller markedssjef Camilla Beck Sætre med et smil.

Fisken det er snakk om er fem syvkilos flotte kopier av den velkjente lofottorsken. Torsken er spesiallagd i Tyskland, og ideen ble hentet ved den Norske Opera og Ballett.

– Det var mer eller mindre tilfeldig at vi oppdaget at operaen brukte 800 kilo særdeles naturtro torsk på scenen i en av sine oppsettinger i høst. Vi kontaktet dermed produsenten og fikk laget våre egne «hold i torsken»-torsker, forteller Beck Sætre.

Og torsk ble det! Til og med så unike at de ble fortollet inn i landet som «kunstverk». To av torskene er nå fløyet til bedriftens hovedkontor og fabrikk i Lofoten, hvor det planlegges valgvake den 31. januar med både fiskeburgere og torskeholding. De resterende tre holder foreløpig hus ved bedriftens «distriktskontor» i Oslo. Her varmer de opp til finalen med torskeholding blant ansatte og venner av bedriften.

– Vi gleder oss enormt til Gullfiskfinalen, og håper alle med hjerte for Lofoten, produktene våre og fisk og sjømat generelt tar frem mobilen og stemmer på oss under finalen, avslutter Beck Sætre.

Camilla Beck Sætre  m gullfiskenskilt

Markedssjef i Lofotprodukt AS, Camilla Beck Sætre, med en av de spesiallagde «Hold i torsken»-torskene.

Bookmark and Share