Om oss

Lofotprodukt AS er en sjømatprodusent som ble etablert i 1994. Våre sjømatprodukter blir laget på vår hypermoderne fabrikk ved sjøkanten i vakre Lofoten, og solgt i hele landet.

  • Visste du at?

    Det ytterste tettstedet i Lofoten heter Å

Bedriften har opplevd en fantastisk vekst det siste 20 årene. Fra å være en lokal produsent med en omsetning på knappe 35 millioner kroner i 2001, er produktene våre i dag å finne i butikkhyller og kjøledisker i alle landets kommuner, og vi nådde i 2018 en omsetning på over 600 millioner kroner.
Aktiv satsing på høy kvalitet, design, produktutvikling, salg og markedsføring har vært sentralt i vår eventyrlige salgsutvikling. Vårt mål er å være i førersetet innen sjømatkategorien, og vi ønsker å tilby forbrukere fristende sjømat som er best på smak og utviklet med de aller beste råvarer.
I 2003 gjennomførte vi et omfattende designprogram hvor varemerket «Lofot-delikatesser» ble endret til «Lofoten». Formålet var å spille på de positive verdiene knyttet til fisk og fiskeforedling som ligger i begrepet Lofoten, samt å tydeliggjøre kvaliteten og bredden i vårt varesortiment. Høsten 2009 mottok Lofotprodukt den høythengende prisen Design Effekt Grand Prix som en følge av dette arbeidet.
I 2013 ble Lofotprodukt kåret til Årets mat- og drikkeprodusent av NHO, og Årets sjømatbedrift av Intrafish og Fiskeribladet Fiskaren. I 2018 vant Lofoten den prestisjetunge merkestyrkeprisen fra Nielsen grunnet den sterke salgsveksten samt resultatet av en effektiv markedsføring innen en krevende kategori. I 2019 ble innovasjonen Proburger, fiskeburgere med ekstra mye protein, kåret til Årets Nyhet i NorgesGruppen.